EN VIT KVIGKALV ÄR FÖDD

Jag skrev tidigare idag om att vi väntade en kalv, det hände fortare än jag tänkt mig. När djuren skulle ses till inför natten märktes det att något var på gång. En stund senare föddes en fin vit kvigkalv som mår bra. Fredrik berättade nu när han kom in och jag skriver detta att kalven diar från sin mamma och stapplar på vingliga ben. Nu hoppas vi att det inte blir lika kallt i natt som det varit de senaste nätterna.

Det här inlägget postades i djur, Sågkvarns Gård och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till EN VIT KVIGKALV ÄR FÖDD

  1. Lovisa skriver:

    Hej, Kul med en blogg om gården!
    Vilken supersöt kalv, vore kul med ett besök hos er sen när ni har fått fler tillskott. Mycket som har hänt sen jag var hos er sist. Ha det bra! kram

Kommentera

