UTEGÅRD TILL FÅREN

Igår fick fåren en liten utegård framför huset, så att dom dagtid gå ut och in som de vill. När vi släppte ut dem sprang de först ut och in många gånger, sedan började fler och fler göra ordentliga hopp som ni kan se på filmerna.

Det här inlägget postades i djur, Sågkvarns Gård och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till UTEGÅRD TILL FÅREN

  1. Inger M Johansson skriver:

    Nu är det VÅR! Lammen ute, det är tecken det! Härligt! Måste försöka ta mig i kragen och komma över och se allt hos Er! Själv är jag i Stockholm hos Patrik nu. En annan har ju sportlov… ”Hur känns det vid 53 års ålder, frågade psykologen…” Ja, vad skall man säga. Hade heller haft semester, känns bättre vid den här åldern. Men ok. Gilla läget och nu är jag här och det känns väldigt bra. Vi skall träffa Maria ikväll och gå ut och äta tillsammans.
    Stor vårkram på Er!
    Ni är så duktiga!

    • allmogeliv skriver:

      Ja livet blir inte så ofta som man tänkt sig men jag hoppas att du har det bra på din lediga vecka. Hälsa Patrik o Maria. Du är välkommen hit när det passar. Kram

  2. Lovisa skriver:

    Som jag skrattade när jag såg lammen som studsade. Antar att det något slags glädjeskutt. Säkert skönt för dom att få lite frisk luft. Inga kalvar ännu?
    Ha det bra!
    Kram

    • allmogeliv skriver:

      Ja jag skrattade också. Det roliga var att först var det bara ett lamm som studsade sedan började fler och fler. Såg riktigt roligt ut och ja jag tror det är glädje. 🙂 Inga kalvar än.
      Ha det bra du med. Kram

  3. Britt-Marie Sjöberg skriver:

    Har aldrig tidigare sett så lyckliga får
    Tack för underhållningen!

Kommentera

